What’s On My iPhone 5S?

What's On My iPhone 5S

Vandaag een welbekende ‘tag’ in Blogger- en Youtubeland: de What’s On My iPhone-tag! Ik heb hem al heel vaak voorbij zien komen en ik vind het altijd heel erg leuk om te zien wat andere meiden voor apps gebruiken. Hierdoor ontdek ik ook vaak nieuwe apps! Benieuwd wat ik allemaal op mijn iPhone heb staan? Lees dan snel verder!

Ik heb mijn iPhone 5s nu ongeveer twee weken, en ik ben er ontzettend blij mee! Het is een goud/champagne model met 32GB. Dat ik nu zoveel opslagruimte heb is echt geweldig: nooit meer hoef ik foto’s van mijn telefoon te knikkeren omdat ik te weinig ruimte heb. Het past er gewoon allemaal op!

Daarom heb ik ook wat apps die ik eigenlijk niet per se nodig heb, maar die ik gewoon grappig/handig vind.

2015-05-27 20.08.17

Dit is mijn hoofdscherm. Hier staan eigenlijk alle apps die standaard op je iPhone staan, behalve de apps die ik echt nooit gebruik zoals Game Centre, Aandelen en Pasbook. Verder heb ik in dit eerste scherm mijn persoonlijke mail, en de Outlook app waarop ik mijn blog-email heb staan. Natuurlijk moet er ook WordPress op mijn beginscherm staan. De apps die ik het allermeest gebruik heb ik ‘vastgezet’ helemaal onderaan: telefoon, Whatsapp, muziek en mijn camera natuurlijk!

2015-05-27 20.08.20

Het tweede scherm bestaat voor het meest uit social media apps en handige dingtjes. Bovenaan staan Facebook, Instagram, Snapchat en Youtube. Daaronder nu.nl voor belangrijk nieuws, IMDb voor filmnieuws of als ik een keer een acteur/actrice wil opzoeken. Ik heb zóvaak dat als ik een film kijk dat ik denk: ‘waar ken ik die acteur/actrice toch van…’ Deze app is hiervoor ideaal!

Daaronder staat Facebook Messenger, Spotify (<3), Wattpad en Pinterest voor mooie foto’s.
Druppel is een hele handige (gratis) app voor als het regent. Hij rekent dan op basis van je huidige locatie uit over hoeveel tijd het droog is, zodat je daar rekening mee kan houden als je bijna weg moet. TVGids.nl gebruik ik eigenlijk alleen als ik wil kijken of er nog leuke films op televisie komen. Facetime gebruik ik heel af en toe als ik op vakantie ben. Dropbox is écht onmisbaar als blogger. In plaats van alle foto’s/video’s steeds via een kabeltje op mijn computer zetten, kan ik dat nu gewoon via de cloud doen. Het enige nadeel is dat je gratis maar 1GB beschikbaar hebt, dus ik moet hem alsnog wel vaak opschonen.

Via Marktplaats verkoop ik mijn kleding, Rabobank is gewoon ontzettend handig om mijn financiën bij te houden. Tele2 is mijn telefoonprovider en 9292.nl geeft reisopties aan en is onmisbaar voor elke student.

2015-05-27 20.08.23

Op de laatste pagina staan eigenlijk de ‘fun’ dingen, dingen die ik niet per se nodig heb, maar die ik af en toe wel eens gebruik. Bovenaan zie je TVShow Time, een ontzettend handige app om al je TV-series bij te houden. Daarnaast de app van Ultimate Guitar. Deze app is echt onmisbaar als je een muziekinstrument bespeelt: van elk liedje staan hier de akkoorden online zodat je hem zo kan spelen! Let op: deze app kost helaas wel €2,79, maar hij is het meer dan waard! Sleep Cycle gebruik ik als mijn wekker en bol.com gebruik ik om af en toe iets op te zoeken over een bepaald boek.

Wunderlist is heel handig voor planningen en lijstjes, omdat je ze ook op data kan instellen. 8tracks is een soort Spotify, maar dan meer met onbekende liedjes. Goodreads is een heerlijke app om bij te houden welk boek je nu leest, hoeveel sterren je bepaalde boeken geeft en om recensies van andere boekennerds te lezen. PumpUp is een soort Instagram, maar dan voor fitness. Hier kan je bijvoorbeeld motivatiefoto’s posten, maar ook uitrekenen hoeveel calorieën je verbrand met een rondje hardlopen/fietsen etc. Daarnaast hebben ze ook zelf een workout gedeelte waar je je eigen workout samen kan stellen, ideaal! Nike Running gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, maar als ik een rondje ga hardlopen gebruik ik hem altijd. PowerNap is een soort Sleep Cycle, maar dan voor powernaps (duh). Met Picfx, Lumie en VintaFrame bewerk ik mijn foto’s, maar ik moet toegeven dat ik hier vaak het geduld niet voor heb en daarom maar weer voor een standaard Instagramfiltertje kies.

TripleTown is een ontzettend grappig spelletje waarbij je heel strategisch leert denken, Bloglovin’ is natuurlijk onmisbaar als blogger. De HungerGames en Sims app gebruik ik alleen als ik me écht heel erg verveel.

Op mijn achtergrond staat trouwens mijn poes, Saar. Dit zie je alleen niet zo goed omdat het best wel een ingezoomde foto is.

En dit waren al mijn apps op mijn iPhone! Hopelijk vonden jullie het een beetje interessant om te lezen, en wie weet heb ik jullie nog op ideeën van bepaalde apps gebracht.

Welke apps zijn voor jou echt onmisbaar?

7 gedachten over “What’s On My iPhone 5S?

Plaats een reactie