Favourite Fictional Boyfriends #1

Als vrouwelijke boekenwurm heb ik vaak te maken met het verschijnsel die fictional boys worden genoemd. Het overkomt me regelmatig dat ik keihard val voor een karakter uit een boek. Wij boekenwurmen worden nu eenmaal snel verliefd; of dat op het boek zelf is, of op een karakter ín het boek maakt verder niet veel uit. Vandaag vertel ik in ieder geval iets over mijn favoriete fictional boys.

UntitledStory of my life…

Patch Ciprano
Patch uit de serie Hush Hush van Becca Fitzpatrick stal mijn hart toen ik een jaar of veertien was. Dit was dan ook één van de eerste series die ik las waarin zo’n liefdesverhaal voorkwam. Patch is een jongen zoals we ze het liefst zien: duister, myserieus, een beetje onaardig en intimiderend maar tegelijkertijd ontzettend beschermend en gewoon freaking hot. Jep, met Patch zou ik wel eens een beschuitje willen eten. Sorry Nora.

Peeta Mellark
Op Peeta werd ik verliefd vanaf het eerste moment dat hij geïntroduceerd werd in De Hongerspelen. Mensen die ‘team’ Gale waren snapte ik niet. Peeta is zo’n goedzak en als je hem ziet wil je toch met hem knuffelen? Ik was zo verdrietig toen Peeta gekaapt werd in Spotgaai en was ook bijna bang dat Katniss met Gale zou eindigen. Gelukkig liep dat allemaal een beetje anders. Je kunt je voorstellen dat ik héél blij was met hoe het verhaal eindigde.

Gideon De Villiers
De Edelsteentrilogie is nog steeds één van mijn favoriete series. Dat komt natuurlijk door het geweldige verhaal – het tijdreizen, de jurken en kostuums -, maar ook door een jongen genaamd Gideon De Villiers. De combinatie van uiterlijk en innerlijk is bij hem echt perfect. Als hier een echt exemplaar van over de wereld zou rondwandelen dan zou ik die gráág willen ontmoeten.

Eugene Fitzherbert
De laatste jongen uit dit rijtje komt niet uit een boek maar uit een film. Tangled/Rapunzel is echt één van mijn favoriete films en ik heb hem denk ik al meer dan vijftien keer gezien. Het verhaal (en Rapunzel zelf) is echt geweldig, maar ik ben ook heel blij met het kijken naar Flynn Rider oftewel Eugene Fitzherbert. Veel mensen snappen niet hoe ik kan zwijmelen bij het zien van een jongen die niet van vlees en bloed is. Ook daarom ben ik zo blij met een boekenblog, want ik weet dat ik niet de enige ben!

En dat waren ze alweer! Natuurlijk zijn er nog véél meer jongens in boeken die ook heel leuk zijn, maar dit zijn echt mijn favorieten. Oh, en dit plaatje vond ik op Weheartit. Ik moest het gewoon met jullie delen!

Wat is jouw favoriete mannelijke karakter? 

9 gedachten over “Favourite Fictional Boyfriends #1

  1. argh, nou voel ik me oud. Mijn eerste gedachte was ‘had ik ooit wel een favo fictief personage …?’ Ik vond Heathcliff verschrikkelijk en Mr Darcy te vooringenomen. En Aladdin was leuk, maar .. getekend. … Okay, ik beken. Ik viel als een blok voor Alistair uit Dragon Age. Zo erg, dat toen ik iets ‘verkeerds’ deed in zijn ogen en hij me virtueel de huid volschold en me voorhield dat ik ook verantwoordelijkheden had (tegenover een fictief klein jongetje), ik toen geschrokken achteruit deinste in mijn burostoel en … me echt rot voelde.
    Met boeken … niet echt. Met Alistair. OMG.

Plaats een reactie