Delirium – Lauren Oliver

Al heel lang was ik benieuwd naar dit boek, en toen ik de hele trilogie voor €30 bij de boekhandel zag liggen besloot ik ze maar gelijk mee te nemen. Over Pandemonium (#2) en Requiem (#3) heb ik al een recensie geschreven maar om de serie compleet te maken schrijf ik vandaag over Delirium.
vdTsqxrxEUtK60H063tIlLcsSLMMx2oV7w8u2Lrecak Algemene gegevens
Titel: Delirium
Auteur: Lauren Oliver
Uitgeverij: The House of Books
Aantal bladzijden: 432
Genre: Dystopia, Romantiek, YA
Serie: Delirium #1

Het verhaal 

YmCVVAGpRsJcbBZKyI3Mb6GbstsyvFng3kF0grpGF80

Mijn mening
Ik was heel benieuwd naar dit boek, mede omdat ik nog geen één boek met ditzelfde concept had gelezen. Ik begon er ook vol goede moet aan maar het begin vond ik wat moeizaam. Het verhaal komt maar langzaam op gang en ik vond Lena echt een ongelofelijke pussy. Vanaf het moment dat ze Alex ontmoet, wordt het wel steeds leuker. Alex is een leuk personage, vooral omdat hij juist een durfal is echt schijt heeft aan het regime van de Verenigde Staten.

Lena is dus een zeventienjarig meisje die de Behandeling nog moet ondergaan. Als ze deze eenmaal heeft gehad zal ze nooit meer gevoelig zijn voor liefde. Haar zus, Rachel, heeft deze behandeling al gehad en zij is het perfecte voorbeeld van hoe de overheid de mensheid graag ziet. Lena’s ouders zijn overleden omdat zij zich verzette tegen het regime. Lena heeft haar vader nooit gekend, maar is in haar jeugd liefdevol opgevoed door haar moeder. Toch kon haar moeder maar niet over het verdriet heenkomen van haar overleden vader en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. Vanaf dat moment is Lena opgevangen door haar tante.

Als je eenmaal in het verhaal zit, lees je het boek heel snel en makkelijk weg. Het boek is vlot geschreven met een makkelijke schrijfstijl. Dit is erg fijn omdat je hierdoor ook goed in het verhaal blijft zitten. Op een gegeven moment doen Alex en Lena ook een schrikbarende ontdekking, dit vond ik een heel leuk stukje en hoewel hier niet lang op doorgegaan wordt, weet je dat dit in de volgende boeken terug zal komen.

Je weet eigenlijk al hoe het boek ongeveer zal eindigen, maar er komt wel nog een enorme plottwist op de laatste bladzijde die ik niet had zien aankomen. Dit zorgt er meteen voor dat je het volgende boek wil gaan lezen.

Eindoordeel
Hoewel het verhaal moeilijk op gang komt, vond ik het wel een heel vermakelijk boek om te lezen. Het verhaal is spannend en (was voor mij) nieuw. Daarnaast is het verhaal vlot geschreven waardoor ik hem snel uit had. Het enige minpuntje vond ik de slechte vertaling af en toe, maar daar was ook wel overheen te komen. Ik geef dit boek vier sterren!

4 sterren

Delirium is voor €12,95 te koop op bol.com

Koop bij bol.com

4 gedachten over “Delirium – Lauren Oliver

Plaats een reactie