Versplinter Me – Tahereh Mafi

Versplinter Me het is #2.5 in de Touching Juliette serie en is geschreven uit het perspectief van Adam. De vorige novelle uit deze serie, Verwoest Me, was geschreven uit het perspectief van Warner en liet mijn hart sneller slaan. Ik was dus heel benieuwd of dat met Versplinter Me ook zou gebeuren.

6rSsG7n0QJGO1J_YsiriP0tSnDXHLZEgbHbk-v_gc80

Deze recensie bevat spoilers! 

Algemene gegevens
Titel: Versplinter Me
Auteur: Tahereh Mafi
Uitgeverij: Blossom Books
Aantal pagina’s: 78
Genre: Dystopie, Romantiek
Serie: Touching Juliette #2.5

Het verhaal
Adam heeft veel om over na te denken. Juliette lijkt steeds onbereikbaarder, hij maakt zich ernstig zorgen om de veiligheid van zijn broertje James en het leven in Omega Point begint hem te beklemmen. Maar Adam heeft geen tijd om hier lang bij stil te staan: er is een aanval gepland op Het Herstel – en zij deinzen er niet voor terug om iedereen om wie hij geeft uit te schakelen. Adam zal moeten kiezen; als hij James wil beschermen, dan moet hij Juliette laten gaan. Of wil hij koste wat kost Juliette terug aan zijn zij?
Versplinter me is deel 2,5 in de Touching Juliette-trilogie. Het loopt gelijk met het laatste stuk van Breek me en voor Vertrouw me. Het verhaal wordt volledig verteld vanuit het perspectief van Adam.

Mijn mening
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik vind Adam een sukkel. Eigenlijk was ik was ik vanaf Vrees Me al ‘team’ Warner, maar dit deel heeft echt al mijn eventuele twijfels weggehaald. Ik wil niet té veel spoilen maar het komt erop neer dat er iets heel ergs gebeurt, en Adam totaal geen initiatief neemt om Juliette te gaan redden. Kenji (die ik overigens echt ge-wel-dig vindt) leek nog meer te geven om Juliette dan Adam, waar ik me vreselijk aan ergerde. Het leek wel alsof Adam bang was om Juliette te gaan redden. Op mij kwam hij over als een enorme pussy.

Nee, ook al had ik dit boek in een halfuur uit, ik werd er niet blij van. Aan de andere kant ook wel weer een positief punt, want nu hoefde ik niet steeds meer te kiezen tussen de twee jongens.

De schrijfstijl van Tahereh Mafi blijft natuurlijk geweldig, maar dat kwam in dit boek ook niet helemaal goed naar voren omdat Adam zo stom deed. Daarom gaf ik dit boek drie sterren!

3 sterren

Versplinter Me is voor €9,99 te koop op bol.com.
Koop bij bol.com
 Wat vond jij van Versplinter Me? 

6 gedachten over “Versplinter Me – Tahereh Mafi

Plaats een reactie