De Erfgaven – Pittacus Lore

Nadat ik Het Lot van Tien uitlas, kon ik het echt niet aan dat ik nog een jaar moest wachten tot ik me weer in de wereld van Loriën kon begeven. Gelukkig zijn De Kleine Loriënkronieken pas uitgekomen, een boekje met drie novelles uit onder andere het perspectief van Zes, Negen en Adam. Die novelles spelen zich af in de tijd dat Eén, Twee en Drie opgejaagd worden door de Mogs.

P1150467Ik wil uitgeverij A.W. Bruna hartelijk bedanken voor dit recensie exemplaar! 

Algemene gegevens
Titel: De Erfgaven
Auteur: Pittacus Lore
Uitgeverij: AW Bruna
Aantal pagina’s: 232
Genre: Young Adult, Science Fiction
Serie: De Kleine Loriënkronieken #1

Het verhaal
Vóór Nummer Vier, waren er Nummer Een, Twee en Drie. Tot nu toe wisten we alleen nog dat de Mogadoren Nummer Een in Maleisië te pakken kregen, Nummer Twee in Engeland en Nummer Drie in Kenia. Maar je staat op het punt meer te weten te komen.

Voordat Nummer Een en Nummer Twee gedood werden en vóór Paradise, Ohio, reisde Zes door Texas met haar Cêpaan Katarina. Wat daar gebeurde, zou haar leven veranderen.

Toen Negen door Nummer Vier werd bevrijd uit zijn cel, was hij wild, gevaarlijk en klaar om te vechten. In De Erfgaven lees je hoe Negen was voor hij werd gevangen en kom je alles te weten over zijn dramatische ontsnapping en zijn jacht op de Mogadoren.

Lees het ware verhaal achter de omgekomen leden van de Garde. Voor ze werden vermoord door de Mogadoren, waren ze slechts kinderen op een vreemde planeet die Aarde heet. Ze ontdekten hun Erfgaven en hielden zich schuil…

Mijn mening
Voordat ik dit boek toegestuurd kreeg door A.W. Bruna, dacht ik dat de novelles gingen over het leven van Eén, Twee en Drie voordat zij vermoord werden. Dit is echter niet het geval. De eerste novelle gaat over het leven van Zes toen zij ongeveer dertien jaar oud was, de tweede novelle gaat over de jeugd van Negen en de derde novelle wordt verteld uit het perspectief van Adam, waar je wel meer informatie krijgt over het leven van de omgekomen Gardes.

Ik ben dol op novelles. Ik vind het altijd super om via korte verhalen meer te weten te komen over de wereld waarin het verhaal zich afspeelt. Ook deze drie novelles hebben mij zeker niet teleurgesteld. Ik hou echt enorm van de personages uit deze serie, en vond het dan ook heel leuk om Negen beter te leren kennen, want we hebben nog niet heel vaak uit zijn perspectief gelezen.

De laatste novelle was echter mijn favoriet, omdat je daar écht heel veel nieuwe informatie krijgt. Je kijkt uit de ogen van Adam, in de periode dat zijn vader de eerste drie Gardes opjaagt. In de ‘gewone’ boeken zijn we er natuurlijk al achtergekomen dat Adam met zijn eigen volk is gebroken en dat hij zich bij de Gardes heeft aangesloten, maar in deze novelle kom je erachter waarom dat is gebeurd.

Ik vond De Erfgaven in ieder geval heerlijk om te lezen, en ik wacht met smart op de rest. In het Engels zijn er namelijk wel een stuk of elf novelles, dus ik hoop met heel mijn hart dat de rest ook vertaald wordt! Ik geef De Erfgaven vier sterren!

4 sterren

De Erfgaven is voor €15 te koop op bol.com

Koop bij bol.com

Wat vinden jullie van de Loriënkronieken? 

Plaats een reactie