Verstrengelde Vleugels – Vanessa Gerrits

Vandaag start de blogtour rondom Verstrengelde Vleugels, het derde deel uit de Vleugels trilogie van Vanessa Gerrits, en ik mag het spits afbijten! Ik keek al lange tijd uit naar het slotdeel van de Vleugels trilogie, want de voorgaande delen Tweedehands Vleugels en Zilveren Vleugels vond ik allebei echt heel erg leuk. Zou het laatste deel me net zo weten te betoveren?

Image may contain: 2 people, people standing and text

Ik wil uitgeverij Dutch Venture Publishing bedanken voor het recensie exemplaar! Het ontvangen hiervan heeft mijn mening op geen enkele wijze beïnvloed. 

Algemene gegevens
Titel: Verstrengelde Vleugels
Auteur: Vanessa Gerrits
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Aantal pagina’s: 320
Genre: Young Adult, Paranormal Romance
Serie: Vleugels trilogie #3

Het verhaal
Negentien jaar nadat Max Lucy’s vleugels stal, is er een nieuwe vleugeldief aan het werk in Nieuw-Anvers. Terwijl de Engel en de Kraai jacht maken op de mysterieuze dader balanceert hun levensgeluk meer dan ooit op de rand van een mes. 
Want de vendetta van ‘de Krijger’? Die is persoonlijk. 
In een race tegen de klok zullen Lucy en Max dingen moeten doen die ze nooit voor mogelijk hielden. Met een alliantie van nieuwe vrienden en oude vijanden proberen ze hun wereld te beschermen, maar ver weg van de Korf drijven onbekende volkeren en onzekere tijden hun tot het uiterste.
Wanneer vergiffenis verleden tijd is, is de toekomst misschien wel wankeler dan ooit …

Mijn mening
Toen ik nog moest beginnen met lezen was ik een beetje bang dat ik niet lekker in het verhaal zou kunnen komen, omdat het alweer zo lang geleden was dat ik de vorige delen had gelezen. Gelukkig viel dit echt heel erg mee. Het plot van het derde boek speelt zich namelijk negentien jaar af na de vorige twee delen. Er wordt af en toe nog terug geblikt op het verleden, maar dan op zo’n manier dat het geheugen van de lezer ook weer even opgefrist wordt en dat je niet met veel vraagtekens blijft zitten. Dat vond ik dan ook heel fijn, en hierdoor kwam ik heel lekker in het verhaal.

Lucy en Max zijn nog steeds samen, dolgelukkig en leven in de Engelenkorf van Nieuw-Anvers. Max de Kraai is inmiddels zo goed als opgenomen in de Engelengemeenschap en eigenlijk is hun leventje heel rustig verlopen. Hier komt helaas een eind aan als er weer een vleugeldief opduikt. En deze vleugeldief lijkt het wel gemunt te hebben op het geluk van Lucy en Max..

Het verhaal was gelijk spannend. Het duurde niet lang voordat er actie in het verhaal kwam en dat vond ik leuk, want ik voelde hierdoor ook echt de drang om door te lezen. Daarnaast eindigen de hoofdstukken bijna altijd met een cliffhanger, waardoor ik altijd zoiets had van ‘oké, nog één hoofdstuk dan’. De perspectieven wisselen tussen Lucy en Max, en heel soms lees je ook een hoofdstuk uit de ogen van andere personages. Hierdoor krijg je echt veel van het verhaal mee en weet je ook wat er op verschillende plekken gebeurt. Vooral verder in het verhaal was dit leuk, want dan zijn de personages ook niet allemaal op dezelfde plek, waardoor die perspectiefwisseling echt iets toevoegt.

Het enige waar ik soms een beetje moeite mee had, was Lucy. Ik vond haar af en toe echt een beetje een huilenbalkje en ze leek overal wel bezorgd of bang voor te zijn. En dit terwijl Lucy uit de ogen van Max de dapperste Engel op aarde is. Dat vond ik dan een beetje met elkaar botsen, want naar mijn mening was Lucy best wel vaak aan het zeuren en huilen, haha. Maar dit was ook deels te wijten aan een reden waar ik nu nog niks over verklap.

Al met al vond ik Verstrengelde Vleugels een mooie afsluiting van de trilogie! Het was spannend, vermakelijk, romantisch en origineel, en ik heb erg van het verhaal genoten! Ook vond ik het een originele keuze om het derde deel negentien jaar later te laten afspelen. Naar mijn mening zorgde dat er ook voor dat de trilogie in zijn geheel veel levendiger werd. Verstrengelde Vleugels krijgt van mij vier sterren!

4 sterren

Als je Verstrengelde Vleugels ook wilt lezen moet je nog héél even geduld hebben, het boek is namelijk te koop vanaf 2 juli. Je kunt hem wel alvast preorderen op bol.com voor €17,95.

Koop bij bol.com

Wat zou jij liever willen zijn, een Engel of een Kraai? 

3 gedachten over “Verstrengelde Vleugels – Vanessa Gerrits

Plaats een reactie