Zilveren Vleugels – Vanessa Gerrits

Nadat ik Tweedehands Vleugels uitgelezen had, stuurde ik bijna direct Vanessa een berichtje of ik misschien ook het tweede deel mocht lezen en recenseren voor mijn blog. Ik was namelijk zo benieuwd naar het tweede deel! Gelukkig mocht dat, en vandaag heb ik de recensie voor jullie!

Algemene gegevens
Titel: Zilveren Vleugels
Auteur: Vanessa Gerrits
Uitgeverij: Brave New Books
Aantal pagina’s: 430
Genre: Young Adult, Romantiek
Serie: Zilveren Vleugels #2

Het verhaal
Een jaar nadat Max Lucy’s vleugels stal (en Lucy Max’ hart stal) is hij vastberadener dan ooit om haar vleugels terug te geven.
Dankzij een mechanisch prototype van angellicumzilver zullen de Engel en de Kraai eindelijk samen kunnen vliegen …

Maar Lucy’s gedwongen huwelijk met Beschermengel J.J. en de rol die Max ongewild speelt in een machtsspelletje tussen de Tribalkraaien, staan hun gevleugelde liefdesgeluk in de weg.

Wanneer een oude bekende zich opwerpt als
onverwachte nieuwe vijand, staan Lucy en Max recht in het kruisvuur van zijn wraaklust. De werelden van Engelen en Kraaien zijn nog nooit zo nauw met elkaar in aanraking gekomen – zullen ze verenigen, of elkaar vernietigen?

Mijn mening
Het verhaal leest, net zoals het vorige deel, erg vlot. Toch had ik het idee dat ik er minder snel in kwam, maar dat kan ook aan mij liggen aangezien ik een leesdipje had op het moment dat ik er in begon. Ik heb dan ook een stuk langzamer gedaan over dit boek dan het eerste deel.

Lucy en Max zijn nu gelukkig samen, ook al zijn er vele complicaties in hun levens waardoor het spannend blijft. Lucy is nog altijd vleugelloos en Max leeft met een groot schuldgevoel. Ik vind dat Vanessa de karakters heel goed uitgediept heeft, want ze zijn heel levend. Naarmate het verhaal vordert merk je ook steeds meer dat de karakters ontwikkelen en dat vind ik heel mooi gedaan.

Ik heb andere recensies gelezen van dit boek en daarin werd bijna altijd gezegd dat het tweede deel meer spanning bevat dan het eerste deel. Hier ben ik het aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant vond ik sommige stukjes ook een tikkeltje langdradig. Misschien dat dat de rede is dat ik het boek ook wat langzamer las, want ik pakte het gewoon niet zo snel op. Best jammer, want het verhaal is even goed heel leuk, maar ik kwam er toch iets lastiger doorheen dan ik hoopte.

Het slot van het boek was daarentegen wel heel spannend en daar ging ik als een trein doorheen. En toen ik het boek uit had, verlangde ik naar meer! Ik ben dus heel benieuwd naar het derde deel uit deze serie. Desondanks het spannende einde, pakte dit boek me toch minder dan het eerste deel, jammer! Maar het blijft een heel leuk boek die ik aan mensen die van engelen en zoete romantiek houden zou aanraden. Ik geef Zilveren Vleugels drie sterren!

3 sterren

Zilveren Vleugels is voor €21,- te koop op bol.com (of voor slechts €3,99 als ebook!)

Koop bij bol.com

Heb jij Zilveren Vleugels al gelezen? 

4 gedachten over “Zilveren Vleugels – Vanessa Gerrits

  1. Ik ga naar de boekpresentatie van de heruitgave bij Dutch Venture Publishing en schaf dan meteen het eerste deel aan 🙂 Ben echt heel benieuwd naar deze serie en de schrijfstijl van Vanessa ^^

Plaats een reactie